Najdôležitejšie zistenia jedného z najväčších celosvetových prieskumov o vysávaní v domácnostiach

Najväčší prieskum o vysávaní v domácnostiach, ktorý Electrolux podnikol v roku 2013, nám odhalil všetko, čo sa vôbec dá zistiť o návykoch používateľov pri vysávaní na celom svete: čo sa im páči, čo nie, ich názory, pocity, ako aj to, čo im na vysávaní vyslovene vadí. Prieskum* prebiehal v 23 krajinách vrátane Veľkej Británie, Švédska, Nemecka, Číny, Japonska, Austrálie, USA a Brazílie a zapojilo sa do neho 28 000 účastníkov.

Online prieskum ukázal významné rozdiely vo vysávacích návykoch medzi regiónmi. Napríklad takmer tretina respondentov v Južnej Kórei vysáva raz denne, celosvetový priemer je však len 13 %.

Na druhej strane je tu jeden spoločný prvok pre celý svet. Hluk. Používatelia považujú hluk jednotne za najnepríjemnejší faktor pri vysávaní. Prieskum zahŕňal aj ďalšie zaujímavé témy, ako hlavné kritériá pri rozhodovaní o nákupe, akú hudbu ľudia počúvajú a aké oblečenie pri vysávaní nosia.

Pri rozhodovaní o kúpe vysávača na celom svete najviac zaváži účinnosť pri zbere prachu (30 %). Druhým najdôležitejším kritériom je pomer výkon/príkon (16 %) a tretím kvalita a životnosť spotrebiča (15 %).

Výsledky prieskumu z Veľkej Británie

1. Hluk sa považuje za najnepríjemnejší faktor pri vysávaní takmer v každej krajine. Britom však prekáža hluk menej než obyvateľom väčšiny krajín. Len 24 % respondentov vo Veľkej Británii uviedlo, že pri vysávaní im najviac vadí hluk, vo zvyšku sveta to bolo priemerne 36 % respondentov. Vo Veľkej Británii sú na hluk citlivejší muži (30 %) ako ženy (18 %).

2. Nízka účinnosť pri zbere prachu rozčuľuje Britov viac než používateľov z iných krajín. 24 % britských používateľov ju považuje za najnepríjemnejší faktor, zatiaľ čo celosvetový priemer je len 17 %. Jedinou krajinou, ktorej nízka účinnosť zberu prachu prekáža ešte viac, je Rusko.

3. Pre používateľov z Veľkej Británie je vyprázdňovanie kontajnera na prach treťou najotravnejšou činnosťou pri vysávaní, čo je trochu viac ako v iných krajinách. Vo Veľkej Británii prekáža táto povinnosť rovnako mužom i ženám.

4. Pre britských zákazníkov je najdôležitejším faktorom pri kúpe vysávača účinnosť pri zbere prachu. Viac ako 45 % opýtaných uviedlo, že najprv zvažujú tento faktor. Je to oveľa viac ako v mnohých iných krajinách, kde účinnosť zberu prachu považuje za najdôležitejšiu iba 30 % zákazníkov. Hoci vo Veľkej Británii bola cena uvedená ako druhý najdôležitejší faktor, s 13 % výrazne zaostala za účinnosťou pri zbere prachu. Kvalita a životnosť spotrebiča sa umiestnila na treťom mieste s 12 %.

5. Používateľom vo Veľkej Británii viac prekáža, že musia čistiť rotačnú kefu. Viac ako 34 % Britov uviedlo, že ich to obťažuje alebo veľmi obťažuje, celosvetový priemer je pritom 24 %. Ešte viac to vadí Američanom, Kanaďanom a Austrálčanom: až 40 % respondentov uviedlo, že ich táto činnosť obťažuje alebo veľmi obťažuje. Juhoameričanov a Rusov to naopak rozčuľuje najmenej.

6. V krajine posadnutej hudbou, akou je Veľká Británia, by ste mohli očakávať, že obľúbenou kratochvíľou pri vysávaní je počúvanie hudby. Nie je to tak! Iba 27 % používateľov vo Veľkej Británii pri vysávaní počúva hudbu, pričom celosvetový priemer je 36 %. Namiesto toho buď "nechajú myšlienky voľne plynúť" (30 %), alebo "sa sústredia na vysávanie" (29 %). Pri hudbe najradšej vysávajú v Kolumbii, Mexiku, Brazílii a Čile, kde vyše 60 % respondentov uviedlo, že pri vysávaní počúva hudbu.

7. Briti sa po vysávaní cítia spokojnejší ako používatelia z ostatných krajín: vo Veľkej Británii je spokojných 34 % ľudí oproti celosvetovému priemeru 30 %. Ženy vo Veľkej Británii po vysávaní pociťujú spokojnosť viac ako muži, približne 38 % v porovnaní s 30 %.

8. Ľudia vo Veľkej Británii odkladajú svoje vysávače mimo dohľadu viac ako ľudia z ostatných krajín. 54 % britských používateľov odkladá svoj vysávač do skrine, svetový priemer je 42 %. Briti, ktorí vysávače neodkladajú z dohľadu, ich nechávajú hlavne na chodbe (13 % oproti celosvetovému priemeru 6 %).

9. Používateľom vo Veľkej Británii prekáža hmotnosť vysávača viac ako používateľom z akejkoľvek inej krajiny. 7 % Britov si myslí, že najväčší problém pri vysávaní je vysoká hmotnosť vysávača, celosvetový priemer je 3 %.

10. 3 % Britov (prevažne muži) uviedlo, že vysávajú nahí alebo oblečení len v spodnej bielizni. Takmer všetci používatelia (86 %) vo Veľkej Británii vysávajú v ležérnom oblečení. Iba 10 % ľudí vysáva v športovom oblečení, celosvetový priemer je 21 %.

 

 

Vyberte si, kde to chcete zdieľať

Zatvoriť
 
Poslať priateľovi

Odoslať viacerým priateľom

Náhľad e-mailu Ahoj, myslím, že toto by ťa mohlo zaujímať.

Zatvoriť