Pre lepší život

Program Pre lepší život je akčný plán spoločnosti Electrolux s cieľom prispieť v horizonte jedenástich rokov k lepšiemu a udržateľnejšiemu životu. Základom programu je postupne sa rozrastajúci zoznam 100 aktivít, ktoré sme sa zaviazali uskutočniť do roku 2030, a ktoré sme si rozdelili do štyroch hlavných oblastí: lepšie stravovanie, lepšia starostlivosť o oblečenie, lepšie domáce prostredie a lepšia spoločnosť.

 

PREČÍTAJTE SI VIAC

 

100 aktivÍt

Hlavnou náplňou programu Pre lepší život je zoznam činností, ktoré sa zaväzujeme realizovať v priebehu 11 rokov. Zoznam budeme postupne dopĺňať a do roku 2030 bude obsahovať 100 aktivít. Každá aktivita nám pomôže splniť vytýčené ciele v jednej zo štyroch hlavných oblastí.

Tieto aktivity zahŕňajú spoluprácu s partnermi, odborníkmi z odboru a rešpektovanými tvorcami zmien – dokonca aj s inými značkami – po celom svete. Rozsiahlu zmenu nemôžeme naštartovať bez toho, aby sme hľadeli ďalej ako len na seba.

Ciele do roku 2030

Lepšie stravovanie

Naším cieľom je ľudí čo najviac motivovať k takému spôsobu stravovania, ktorý je lepší pre nich aj pre našu planétu. Chceme zvyšovať povedomie o výživovej hodnote toho, čo ľudia konzumujú a zároveň ukazovať, aké príjemné môže byť aj zaradenie udržateľnejších surovín, predovšetkým rastlinných variantov. Zároveň chceme prispieť k zníženiu plytvania potravinami.

Cieľ do roku 2030: Urobiť z udržateľného stravovania preferovanú voľbu.

Lepšia starostlivosť o oblečenie

Modernými technológiami a inšpiráciou na lepšiu starostlivosť o všetky tkaniny chceme predĺžiť priemernú životnosť odevov a zároveň znížiť vplyv na životné prostredie až o polovicu. Chceme tiež prispieť k udržateľnejšiemu prístupu k móde.

Cieľ do roku 2030: Dosiahnuť, aby oblečenie vydržalo dvakrát dlhšie a s polovičným vplyvom na životné prostredie.

Lepšie domáce prostredie

Pri plnení tohto cieľa urýchlime vývoj riešení, ktoré umožnia dosiahnuť udržateľné a zdravšie bývanie väčšiemu množstvu ľudí.

Cieľ do roku 2030: Zabezpečiť zdravšie a udržateľnejšie domácnosti prostredníctvom inteligentných riešení pre vzduch, vodu a podlahy.

Lepšia spoločnosť

Prostredníctvom zodpovednejšej výroby a získavania zdrojov chceme docieliť, aby bola naša výroba klimaticky neutrálna a nami prevádzkované továrne generovali nulový odpad. Naším zámerom je vyvíjať výrobky v súlade s cieľom OSN v oblasti klímy a budeme sa snažiť ponúkať obchodné modely a dizajny, ktoré optimalizujú využívanie zdrojov.

Cieľ do roku 2030: Dosiahnuť, aby bolo naše podnikanie klimaticky neutrálne a obehové.

Sprava o lepšom živote

Globálne štúdie skúmajúce postoje spotrebiteľov a výzvy, ktorým v oblasti udržateľného života čelia.

Stojící muž a žena sedící na schodech.

Predstavujeme intuitívne varenie

Výrobky z nášho radu kuchynských spotrebičov sú také intuitívne, že vy ani nemusíte premýšľať. Namiesto toho sa môžete sústrediť na chute, rodinu a priateľov. Pre lepší život. Navrhnuté vo Švédsku.

Lepšie stravovanie

Pokiaľ ide o naše zdravie, jedlo je tým najdôležitejším faktorom vôbec. Zároveň je rozhodujúce aj pre zdravie našej planéty – potravinársky priemysel sa totiž podieľa celou jednou tretinou na celosvetovej spotrebe energie a viac než 20 % na globálnych emisií.* O to šokujúcejšie je to, že 30 % potravín, ktoré si kúpime, vyhodíme,** napriek tomu, že jedna devätina ľudí na svete každú noc zaspáva hladná.*** Preto chceme ľuďom pomáhať, aby si vyberali lepšie formy stravovania, a to spôsobom, ktorý je nenáročný a príjemný.

* Zdroj: OSN SDGs, 2018

** Zdroj: OSN SDGs, 2018

*** Zdroj: Nadácia potravinovej pomoci

Prečítajte si viac

Cieľ na rok 2030: Urobiť z udržateľného stravovania preferovanú voľbu

Naším cieľom je inšpirovať ľudí k tomu, aby sa stravovali, získavali a spracovávali potraviny spôsobom, ktorý je prospešný pre nich aj planétu, bez toho, aby to šlo na úkor pôžitku.

Ako to dosiahneme

Budeme sa usilovať presadzovať inovácie výrobkov, vzdelávať spotrebiteľov, realizovať ďalší výskum a nadväzovať zmysluplné partnerstvá. V rámci programu Lepšie stravovanie chceme:

  • znížiť plytvanie potravinami;
  • inšpirovať k väčšiemu záujmu o rastlinnú stravu;
  • minimalizovať nutričné straty v potravinách;
  • zlepšovať zážitok z udržateľného stravovania vďaka lepším chutiam, textúram a farbám;
  • uľahčiť zavádzanie všetkých týchto prvkov do každodenného života;

„Vždy sa snažíme nájsť lepšie riešenie na uchovávanie potravín. Udržateľné stravovanie však znamená aj zmenu správania. Ide o to, robiť malé kroky pre väčší cieľ.“

Hanna Nykänen

Odborníčka na uchovávanie potravín , Electrolux, Švédsko

GRO – na udržateľné stravovanie

Zoznámte sa s GRO* –unikátnym svetovým konceptom inovatívnej kuchyne, ktorý sme vytvorili v súlade s princípmi udržateľného stravovania. Je to ukážka futuristického prístupu, ktorý kladie dôraz na pestrú rastlinnú stravu a vďaka ktorému sa domáce varenie stane zábavou.

*Švédsky výraz na klíčenie

Globálny potravinový systém

V súčasnosti produkujeme, nakupujeme a konzumujeme potraviny spôsobom, ako by sme ich mali neobmedzené množstvo. Koncept GRO ponúka novú perspektívu a možnosť posunúť sa k udržateľnejšiemu spôsobu života. Pokiaľ začneme hospodárnejšie nakladať s potravinami a jesť zdravšie, môžeme spoločne napraviť aktuálne nefunkčný globálny potravinový systém.

Prechod k rastlinnej strave

Konceptom GRO vás chceme inšpirovať k tomu, aby ste do svojho jedálnička zaradili viac rastlinnej stravy. Vychádzame z odporúčaní výboru EAT-Lancet*, ktorý zostavil model stravovania založený na šetrnom zaobchádzaní s potravinami a ekologickom životnom štýle. Vlastné zdravie aj zdravie našej planéty môžeme ovplyvniť zmenou globálneho potravinového systému a prechodom k udržateľnosti.

*Nezávislý výbor zložený z 37 popredných svetových vedcov z rôznych odborov z 16 krajín. 

Individuálne riešenie

GRO je našou víziou kuchyne budúcnosti. Je to variabilný a vzájomne sa doplňujúci systém, ktorý vám pomôže vybudovať ekologické stravovacie návyky. Jeho inovatívny dizajn borí tradičné predstavy o usporiadaní kuchyne a zároveň vám uľahčuje cestu k zdravšiemu a udržateľnejšiemu spôsobu života.

  • Moderná kuchyňa
    1
    Starostlivosť – premyslený dizajn

    Oslavujte rozmanitosť potravín a užívajte si to najlepšie, čo príroda ponúka. Modulárny systém GRO tvorí úložné priehradky (police), ktoré umožňujú uchovávať ingrediencie v tých najlepších podmienkach na čo najdlhšie využitie.

  • Huba
    2
    Varenie – intenzívna chuť

    Objavujte nové chute, schopnosti a techniky varenia s nástrojmi, ktoré harmonicky ladia s variabilným priestorom. GRO mení udržateľné stravovanie na neobyčajný zážitok.

  • Displej na stole
    3
    Osobný poradca – interaktívny systém

    Stravujte sa udržateľne s pomocou funkcie Coach, digitálneho výživového poradcu, ktorý rozumie vašim potrebám, sleduje vaše návyky a vedie vás k správnym rozhodnutiam.

Naša vízia budúcnosti

Veríme, že globálny potravinový systém môže fungovať za predpokladu, že sa všetci budeme stravovať udržateľnejšie. GRO je manifest zmeny – k väčšej rozmanitosti a zdravšiemu výberu potravín.

Prečítajte si viac

Jedna kuchyňa. Nekonečne veľa možností

Modulárny systém GRO možno variabilne zostaviť podľa potreby. Je to veľmi revolučný koncept, ktorý mení doterajšie usporiadanie kuchynského priestoru a podporuje pestrosť pri výbere surovín a udržateľný spôsob stravovania.

  • Nástenné úložné police
    Modulárne priehradky

    Kuchynské modulárne priehradky GRO sú ako dieliky stavebnice. Môžete ich rôzne kombinovať, a tak jednoducho prispôsobiť svojmu priestoru, svojim potrebám. Každý diel je navrhnutý tak, aby vám zjednodušil cestu k pestrej rastlinnej strave.

  • Skladovanie celozrnných surovín
    Vyhradené pre obilniny a strukoviny

    Úložný systém na obilniny a strukoviny vám umožní uchovávať rôzne druhy, aby ste sa mohli nechať inšpirovať ich rozmanitosťou a objavovať nové zdroje bielkovín.

  • Moderná lampa na pracovnej doske
    Severská udiareň

    Experimentujte s chuťami a vneste do rastlinných receptov nový rozmer. Severská udiareň je inšpirovaná škandinávskou kuchyňou, jej kuchármi a švédskym dedičstvom spoločnosti Electrolux a je súčasťou našej prémiovej kolekcie.

  • Špargľa a šalát
    Rastlinná galéria

    Majte čerstvé ovocie a zeleninu neustále na očiach. V špeciálnych priehradkách za textúrovaným sklom sa jej dostane tej najlepšej starostlivosti. 

  • Digitálne aktualizácie na stole
    Osobný poradca

    GRO Coach je váš digitálny sprievodca zdravým varením. Sleduje vaše návyky, aby lepšie porozumel vašim potrebám a mohol vás viesť k udržateľným voľbám. Electrolux, Švédsko

Lepšia starostlivosť o oblečenie

Za posledných 20 rokov sme množstvo oblečenia v našom šatníku zväčšili štvornásobne.* K tomu je nutné pripočítať skutočnosť, že 90 % oblečenia vyhodíme skôr, než je nutné.** Z časti je to dané rýchlo sa meniacou módou, sčasti následnou starostlivosťou. Kvôli nesprávnym a zastaralým návykom pri praní sa životnosť odevov skracuje. Vzhľadom k tomu, že módny priemysel je štvrtým najväčším znečisťovateľom životného prostredia na svete,*** je načase zmeniť náš prístup k móde a k spôsobu, akým sa staráme o naše oblečenie.

* Zdroj: Fashion Revolution

** Zdroj: AEG Care Label Project

*** Zdroj: Measuring Fashion, Global Impact Study 2018

Prečítajte si viac

Cieľ do roku 2030: Oblečenie vydrží dvakrát dlhšie a s polovičným vplyvom na životné prostredie

Chceme ľuďom názorne ukázať, ako sa lepšie starať o oblečenie a predĺžiť tak jeho životnosť, a zároveň minimalizovať vplyv starostlivosti o oblečenie na životné prostredie o polovicu.

Ako to dosiahneme

Budeme sa snažiť presadzovať inovácie produktov, vzdelávať spotrebiteľov, realizovať ďalší výskum a nadväzovať zmysluplné partnerstvá. V rámci programu Lepšia starostlivosť o oblečenie sa zameriame na:

  • predĺženie životnosti odevov modernizáciou technológií a návykov v starostlivosti o oblečenie;
  • zníženie vplyvu starostlivosti o odevy na životné prostredie;
  • umožnenie starostlivosti o všetky typy tkanín;
  • presadzovanie udržateľnejšieho prístupu k móde;

„Musíme sa pozerať na to, čo už máme k dispozícii ako na primárny zdroj, namiesto toho, aby sme ďalej zaťažovali prírodu.“

Orsola de Castro

Inovátorka v módnom priemysle, Fashion Revolution, Veľká Británia

Predĺžte životnosť vášho oblečenia

To, ako zaobchádzame s oblečením, má významný vplyv na životné prostredie. Veríme, že keď sa o svoje oblečenie budeme lepšie starať dnes, môžeme vybudovať udržateľnejší zajtrajšok. Doprajte svojim odevom dlhšiu životnosť s radom spotrebičov Electrolux PerfectCare.

Lepšie domáce prostredie

Zlá kvalita ovzdušia ohrozuje ľudské zdravie. Podľa OSN žije 92 % ľudí na miestach, kde znečistenie prekračuje odporúčané limity. To, že väčšinu času trávime v interiéri – v priemere asi 16 hodín denne* – situáciu len zhoršuje. Kvôli nedostatočnému vetraniu môže byť koncentrácia škodlivých látok v interiéri často až päťnásobne vyššia než vonku.* Riešenie však existuje. A my sa môžeme usilovať o to, aby sme si zlepšili domácu pohodu.

*Zdroj: BEAMA – My Health

Cieľ na rok 2030: Postarať sa o to, aby boli domácnosti zdravšie a udržateľnejšie vďaka inteligentným riešeniam pre vzduch, vodu a podlahy

Cestou k tomuto cieľu urýchlime vývoj riešení, ktoré umožnia viacerým ľuďom dosiahnuť zdravšiu domácnosť udržateľnejším spôsobom.

Ako to dosiahneme

Urýchlime vývoj riešení, ktorá umožnia viacerým ľuďom dosiahnuť zdravšiu domácnosť udržateľnejším spôsobom. To môže zahŕňať:

  • vývoj sofistikovaných riešení na starostlivosť o vzduch a podlahy, ktoré budú poháňané digitálnymi technológiami;
  • optimalizáciou vnútorného prostredia a vývojom spotrebičov, ktoré účinnejšie využívajú zdroje a majú menší vplyv na klímu.

 „Kvalita vnútorného prostredia sa v porovnaní s minulosťou zhoršila 2 až 5-krát.“

Monica Celotto and Fiorella Trivillin

Inovátorky v oblasti kvality a udržateľnosti ovzdušia, Electrolux, Taliansko

Lepšia spoločnosť

Kým naša budúcnosť závisí na rozhodnutiach, ktoré urobíme dnes, musíme všetci zohrať svoju úlohu. Neplatí to však len pre jednotlivcov. Aby sme život pretvárali k lepšiemu, sme odhodlaní pretvárať k lepšiemu aj samotnú spoločnosť Electrolux. Musíme sa pozrieť na celý náš výrobný proces, ako fungujú naše továrne, aké používame materiály, a tiež na to, ako môžeme optimalizovať životnosť našich produktov a zabezpečiť správne používanie spotrebičov na maximálnu efektivitu v nakladaní so zdrojmi.

Cieľ do roku 2030: Dosiahnuť, aby bolo naše podnikanie klimaticky neutrálne a obehové

Naším cieľom je, aby naše továrne boli bezodpadové a plne klimaticky neutrálne a zároveň vyvíjali produkty, ktoré maximalizujú účinnosť využívania energií aj ďalších zdrojov.

Ako to dosiahneme

Budeme sa snažiť presadzovať inovácie produktov, vzdelávať spotrebiteľov, realizovať ďalší výskum a vytvárať zmysluplné partnerstvá. V rámci programu Lepšia spoločnosť chceme:

  • zabezpečiť, aby bola naša výroba klimaticky neutrálna;
  • prevádzkovať továrne s nulovým odpadom;
  • vyvíjať naše produkty v súlade s klimatickým cieľom OSN;
  • ponúkať obchodné modely a návrhy, ktoré optimalizujú využívanie zdrojov;

„Myslím, že v budúcnosti budeme na toto obdobie spomínať ako na kľúčový okamih. A keď sa budem obzerať späť, chcem ho vidieť ako okamih, ktorý nás primäl zmeniť sa k lepšiemu.“

Jonas Samuelson

Generálny riaditeľ a prezident spoločnosti Electrolux

Úvod

Chceme spotrebiteľom pomôcť osvojiť si v ich každodennom živote udržateľnejšie návyky. Aby sme však mohli účinne presadzovať zmeny, musíme pochopiť rozdiel medzi ekologickými zámermi a skutočným správaním. V celosvetovom prieskume sme zisťovali postoje a obavy súvisiace s udržateľnými zámermi a správaním  v oblasti stravovania a starostlivosti o bielizeň a domácnosť.

Údaje a poznatky z prieskumu nám pomôžu pochopiť, ako môžeme naďalej spotrebiteľov podporovať a pomáhať im prekonávať prekážky – a preklenúť tak ekologickú priepasť – ktoré im bránia v dodržiavaní ich ekologických zámerov.

Na prieskum odpovedalo 9 320 respondentov v deviatich mestách: Štokholm, San Francisco, Hanoj, Šanghaj, Buenos Aires, Santiago, Varšava, Sao Paolo a Melbourne. Tieto mestá predstavujú pre spoločnosť Electrolux kľúčové trhy a zároveň patria k najpokrokovejším, pokiaľ ide o udržateľné správanie.

Prečítajte si viac

Čo ľudia považujú za udržateľný prístup k jedlu?

Za najudržateľnejší prístup k potravinám je považovaná minimalizácia plytvania nimi, čo 36 % respondentov považuje za jedno z troch opatrení pre udržateľné stravovanie. Na druhom a treťom mieste z hľadiska najudržateľnejšieho zaobchádzania s jedlom je konzumácia sezónnych a domácich potravín. Iba 18 % respondentov uviedlo, že najudržateľnejším prístupom je konzumácia rastlinnej stravy.

Rastlinná strava je taká, ktorá sa skladá prevažne alebo úplne z potravín rastlinného pôvodu, vrátane zeleniny, obilnín, orechov, semien, strukovín a ovocia a obsahuje len málo alebo žiadne živočíšne produkty (zdroj: Wikipédia).

Ako sa ľudia správajú?

Minimalizácia plytvania potravinami je najčastejším udržateľným správaním, 53 % respondentov uviedlo, že ho praktikuje v každodennom živote. Len každý štvrtý sa stravuje rastlinnou stravou.

Aké sú medzery v oblasti chuti?

Ambície spotrebiteľov obmedziť plytvanie potravinami sú vysoké, ale nejako sa im nedarí konať. Oproti dnešku chce 32 % respondentov znížiť plytvanie potravinami. Napriek tomu 60 % z nich vyhadzuje potraviny raz týždenne alebo častejšie. Najčastejším dôvodom vyhadzovania potravín je to, že sú potraviny po dátume spotreby, a to, že čerstvé potraviny sa príliš rýchlo kazia. Zelená medzera pre rastlinnú stravu je malá a iba 18 % respondentov uviedlo, že by chcelo jesť viac rastlinnej stravy. Hlavnými prekážkami, ktoré im v tom bránia, sú obavy z nedostatočného príjmu živín z rastlinnej stravy, z toho, že sa po jedle nebudú cítiť dostatočne zasýtení, a tiež aj to, že im chýba chuť a konzistencia živočíšnych produktov, a zároveň pocit nezasýtenia po jedle.

Zelená medzera pre rastlinnú stravu je malá a iba 18 % respondentov uvádza, že by chceli jesť viac rastlinnej stravy. Hlavnými prekážkami sú obavy z nedostatočného príjmu živín z rastlinnej stravy, a z toho, že sa po jedle nebudú cítiť dostatočne zasýtení.

Iba 1 z 5 respondentov považuje rastlinnú stravu za najefektívnejší spôsob udržateľného stravovania. Oproti tomu približne 30 % celosvetových klimatických emisií pochádza z produkcie potravín (zdroj: Zvláštna správa IPCC o zmene klímy, krajine a pôde, 2019).

Čo ľudia považujú za udržateľný prístup k starostlivosti o odevy?

Päť z 10 respondentov uvádza, že im chýbajú znalosti o udržateľných postupoch v rámci starostlivosti o odevy. Napriek tomu si 69 % respondentov uvedomuje, že predĺženie životnosti odevov je účinným udržateľným postupom. Na otázku, ako definovať udržateľnú starostlivosť o odevy, respondenti uvádzajú pranie plnej náplne bielizne a používanie spotrebičov s úsporou vody.

Ako sa ľudia správajú?

To, ako sa staráme o svoje oblečenie, je z veľkej časti otázkou zvyku. Iba 40 % respondentov sa aktívne snaží predĺžiť životnosť svojich odevov. Iba 48 % dbá na to, aby vždy pralo plnú náplň, čo naznačuje priestor na zlepšenie v tejto oblasti. Oblečenie sa perie kvôli nepríjemnému zápachu alebo škvrnám, ale jednoducho aj len pre dobrý pocit z čerstvo vypraného oblečenia. Pranie pri nižších teplotách nie je časté, aktívne ho praktizuje len 1 z 3 respondentov, a to napriek skutočnosti, že pracie prostriedky sú často rovnako účinné aj pri nižších teplotách.

Aké sú medzery v oblasti starostlivosti o odevy?

Najväčšou medzerou v rámci starostlivosti je, že respondenti uvádzajú, že chcú používať energeticky účinnejšie práčky. Jednou z najmenších medzier je pranie pri nižších teplotách, kedy iba 14 % respondentov chce častejšie znižovať teplotu. Hlavnými prekážkami na zníženie teploty je zvyk dodržiavať pokyny na etikete a presvedčenie, že pri nižších teplotách sa nedokážu zbaviť škvŕn. A iba každý štvrtý verí, že zníženie teploty je udržateľnejšie.


Čo ľudia považujú za príčinu znečistenia vnútorného ovzdušia?

Udržiavanie kvality vnútorného ovzdušia je pre respondentov prioritou, pričom 4 z 5 respondentov uvádzajú kvalitu vzduchu a čistotu ako dva najdôležitejšie faktory na pohodu v domácnosti. Napriek tomu sa iba 39 % respondentov cíti byť schopných prispieť k zlepšeniu kvality vnútorného ovzdušia.

Polovica respondentov tvrdí, že pozná príčiny znečistenia vzduchu v interiéri a 41 % sa domnieva, že negatívny vplyv na kvalitu vzduchu v interiéri má vysávanie. Za najhoršie znečisťujúce látky považujú fajčenie v miestnostiach, pesticídy a sprej na vlasy alebo telo.

Čo ľudia robia, aby kvalitu vzduchu v interiéri zlepšili?

Najčastejšími opatreniami na zlepšenie kvality vzduchu v domácnosti je vetranie a vysávanie, hoci 41 % respondentov tiež tvrdí, že vysávanie prispieva k znečisteniu vzduchu v miestnosti. Len málo ľudí si myslí, že majú vôbec možnosť zlepšiť kvalitu vzduchu v miestnosti.

Aké sú medzery v oblasti starostlivosti o domácnosť?

Najväčší nedostatok spočíva v tom, že si respondenti želajú používať čističky vzduchu na zníženie alergénov a znečisťujúcich látok v interiéri.

Pokiaľ chcete získať prístup k celému prieskumu, napíšte prosím na e-mail kamilla.dala@electrolux.com.

Storočie väčšieho pohodlia v domácnosti

Electrolux bol založený s myšlienkou, že vysávače budú ľahšie a jednoducho použiteľné v domácnostiach. Značka potom po celom svete propagovala svoj vysávač ako nástroj na zlepšenie zdravia a hygieny. A ich vývoj pokračoval. Od praktických koľajničiek, ktoré zakladateľ Axel Wenner Gren umiestil na model V, až po uvedenie prvého robotického vysávača na svete. Tým však naša cesta nekončí.

Storočie lepšej starostlivosti o bielizeň

Práčka sa považuje za najväčší vynález priemyselnej revolúcie, pretože zásadne ovplyvnila úlohu žien v spoločnosti. Vďaka vtedajším práčkam vrátane revolučného modelu W20 z roku 1940, nazývaného „plávajúca vrtuľa“, Electrolux ľudí výrazne odbremenil a umožnil im venovať sa činnostiam, ktoré majú naozaj zmysel. Či už je to vzdelávanie, rodina, koníčky alebo aktívny odpočinok.

Storočie chuťových zážitkov

Vytvárať príjemné kulinárske zážitky bolo vždy hnacou silou našich inovácií v kuchyni. V priebehu našej histórie sme vychádzali zo skúseností, ktoré sme postupne získavali pri spolupráci s profesionálnymi šéfkuchármi. Či už je to revolučný asistenčný kuchynský robot alebo multifunkčná rúra CombiSteam. A takýchto spotrebičov máme omnoho viac.

product exhibition

Electrolux Assistent: typický dizajn

V roku 1939 požiadal Electrolux švédskeho dizajnéra a inžiniera Alvara Lenninga, aby zmenšil profesionálneho robota do kompaktnejších rozmerov, ktoré by lepšie vyhovovali domácemu použitiu. Kto by bol tušil, že sa kuchynský robot Electrolux Assistent stane jedným z vlajkových spotrebičov spoločnosti, a to ako kvôli svojej maximálnej spoľahlivosti, tak pre svoj typický dizajn.

Revolučný model V

Model vysávača s označením V bol vybavený tenkými kovovými koľajničkami, ktoré umožnili vysávaču hladko kĺzať po podlahe. Oproti svojim predchodcom bol menší a výrazne ľahší. Napriek tomu dokázal účinne vysávať prach a nečistoty. Koľajnice boli inováciou samotného zakladateľa značky, Axela Wenner Grena. Konštrukcia vysávača tak odrážala vtedajší trend v priemyselnej výrobe, ktorý vzišiel od nemeckého architekta Petera Behrensena.

Prvá na svete: "guľatá plechovka"

Prvá umývačka na svete bola uvedená na trh v roku 1959 pod označením D10 a hovorilo sa jej aj guľatá plechovka. V čase, keď väčšina kuchýň nebola na umývačky prispôsobená, bolo možné nainštalovať model D10 vo väčšej kuchyni bez nutnosti náročných úprav.